Quinoa – zdrowa alternatywa dla ryżu i kasz

Opublikowany: 10.05.2016

Quinoa – zdrowa alternatywa dla ryżu i kasz

Przepis na smaczne placuszki z komosy ryżowej.

Quinoa – komosa ryżowa, zwana również „świętym zbożem Inków” wcale nie jest zbożem. To roślina z rodziny szarłatowatych (podobnie jak amarantus). Jej wartości odżywcze od wieków są cenione w Ameryce Południowej, skąd pochodzi. Zawiera mnóstwo pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych. Dzięki zawartości saponiny działa przeciwalergicznie, przeciwzapalnie, przeciwgrzybicznie, przeciwwirusowo i immunostymulująco. Ponadto, w odróżnieniu od tradycyjnych zbóż, nasiona komosy zawierają wyjątkowo dużą ilość flawonoidów, co sprawia, że quinoa ma właściwości antyoksydacyjne.

Quinoa jest pożywna, smaczna i sycąca. Można ją stosować zamiast ziemniaków, kaszy, ryżu, czy makaronu. Może być składnikiem dań jednogarnkowych, sałatek, zapiekanek czy placuszków.

Jak ją gotować?

Ze względu na zawartość gorzkich saponin, ziarna komosy należy dobrze wypłukać pod bieżącą wodą. Następnie gotować ok. 15-20 minut w proporcji 1:2 (1 szklanka komosy, 2 szklanki wody).

Prosty i szybki przepis na placuszki z komosy ryżowej

- 1/2 szklanki komosy ryżowej
- szklanka wody
- 1/2 szklanki mąki (na przykład pszennej pełnoziarnistej)
- 1 jajko
- 4 łyżki sera białego
- szczypiorek
- łyżka oliwy

Ugotowaną i wystudzoną komosę wymieszać z pozostałymi składnikami. Doprawić solą i pieprzem. Masa wyjdzie dość gęsta. Usmażyć na patelni bez tłuszczu. Można dodać dowolne warzywo pokrojone w drobną kostkę lub starte na grubych oczkach.

Smacznego!

foto: flickr.com/photos/21524179@N08/

Zobacz także:

Bądź z nami na bieżąco!

Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o nowościach i promocjach na Allforeko.pl? 

 

*możesz zrezygnować w dowolnej chwili

Serwis Allforeko wykorzystuje pliki cookies. Przeglądanie witryny oznacza zgodę Użytkownika na ich wykorzystywanie oraz zapisywanie. Szczegółowe informacje w zakładce: Polityka cookies