6 sposobów na warzywa w Twojej diecie

Opublikowany: 25.05.2018

6 sposobów na warzywa w Twojej diecie

Ultra kolorowe i zdrowe. Warzywa nie powinny być one dodatkiem do diety, tylko stanowić jej podstawę - doskonale o tym wiemy. Pytanie tylko, jak wdrożyć ten prosty nawyk żywieniowy, kiedy smak większości warzyw nie podchodzi ani Tobie, ani pozostałym domownikom? Poznaj sześć sposobów na warzywa w Twojej diecie.

Po pierwsze: spokojnie
Nie przekonasz się do warzyw, jeżeli z dnia na dzień zaczniesz katować się litrami soku z jarmużu albo kilogramem sałatki z pomidorów. Wdrażaj zmiany stopniowo. Zacznij od jednej porcji surowych warzyw do każdego posiłku. Mówi się, że jedna porcja to ok. 100 gramów - to na przykład szklanka sałaty, pół ogórka, średni pomidor. Nie tak dużo, prawda?

Po drugie: pokochaj koktajle
Dobrze skomponowany koktajl skutecznie ukryje posmak zielonych liści. Wrzuć do blendera dwa dojrzałe banany, połówkę awokado i garść szpinaku. Dodaj kiwi, sok z cytryny, łyżeczkę oleju kokosowego i kilka łyżek jogurtu naturalnego. Zmiksuj wszystko - taki koktajl świetnie zastąpi szybkie śniadanie.

Po trzecie: szukaj zamienników
Nie leży ci smak pomidora? Nie musisz go jeść. Zajrzyj na bloga Marty Dymek “Jadłonomia” albo Eryka z “ErVegan” i zobacz, jak różnorodna może być kuchnia roślinna.

Po czwarte: nie bój się eksperymentów
Nie musisz przemycać warzyw jedynie w sokach warzywnych czy surówkach. Zrób pizzę z kalafiora, burgery z cukinii, chipsy z jarmużu lub banalnie proste frytki z batatów, buraków lub pietruszki. Jesz warzywa na surowo? Zrób domowy dressing z kilku łyżek jogurtu i łyżeczki musztardy. Pycha!

Po piąte: do chrupania
Masz ochotę na przekąskę przed telewizorem? Polej ciecierzycę oliwą z oliwek, przypraw papryką wędzoną i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piecz do chrupkości.
Opcja na już? Pokrojona w słupki marchewka lub ogórek jedzone razem z hummusem. Pycha!

Po szóste: korzystaj z mrożonek
Warzywa mrożone wcale nie są uboższe w wartości odżywcze, a doskonale sprawdzają się w przypadku zarówno tych zapracowanych oraz tych totalnie leniwych. Umówmy się - gotowa mieszanka warzywna na patelnię zawsze będzie lepsza od zjedzonej na szybko kanapki, w którym jedynym warzywnym pierwiastkiem będzie ketchup. ;)

Zobacz także:

Bądź z nami na bieżąco!

Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o nowościach i promocjach na Allforeko.pl? 

 

*możesz zrezygnować w dowolnej chwili

Serwis Allforeko wykorzystuje pliki cookies. Przeglądanie witryny oznacza zgodę Użytkownika na ich wykorzystywanie oraz zapisywanie. Szczegółowe informacje w zakładce: Polityka cookies